Digi-journeys

Tijdens de digi-journeys stippelen we een persoonlijk leertraject uit met oog op het ICT-beleid van de school en de competenties van elke leerkracht.

Een traject op maat van jouw school?

Waaruit kan een digi-journey bestaan?

Visieworkshop

In een interactieve sessie analyseren we samen de huidige situatie en identificeren we de behoeften en doelen van de school op het gebied van ICT. Met onze expertise en ervaring begeleiden we jullie om een duurzame, gedragen visie en strategie te ontwikkelen.

DigiSlim-analyse

Dankzij DigiSlim wordt de ICT-situatie op je school helder in kaart brengen. Op basis van een uitgebreide analyse en gedetailleerd rapport krijg je inzicht in hoe jouw school snelst het meeste winst kan boeken door digitale middelen en tools efficiënt, zinvol en gepast in te zetten.

Opleidingsmomenten

We hebben een ruim aanbod opleidingen ontwikkeld. Op zoek naar een sessie over Google Workspace for Education, Microsoft 365, BookWidgets of andere educatieve apps?

Pedagogische studiedag

Op zoek naar een innovatieve pedagogische studiedag? Naast vraaggestuurde opleidingsmomenten hebben we 2 studiedag-formules uitgewerkt. 

Online leerplatform Schoolupdate

Dankzij de vele online leermodules op Schoolupdate Acadamie leert elke leerkracht waar en wanneer die wil, op hun eigen tempo.

Een digi-journey voor elk niveau

Adoptie-journey (A1-A2)

In dit traject willen we deelnemers verwonderen en inspireren door hen te laten ontdekken en experimenteren. Dit testen we aan de hand van een verkenningsopdracht.

De trainer inspireert met voorbeelden

Inspirerende workshops- basisvaardigheden

Herhalen, eigen maken

Expertise-journey (B1-B2)

Deelnemers met een B1- of B2-niveau laten we reflecteren op elkaars voorbeelden zodat ze elkaar inspireren. Wij nemen ze mee in verdiepende workshops. Dit testen we aan de hand van een implementatieopdracht.

Delen en promoten

Verdiepende workshops - TDT’s

Deelnemers reflecteren over elkaars voorbeelden

Innovatie-journey (C1-C2)

In dit traject delen deelnemers nieuwe ontwikkelingen en ideeën met elkaar. Zij worden klaargestoomd als inspiratiebron binnen en buiten de school. Dit testen we aan de hand van experimenteren en ontwikkelen.

Inspireren

Design Thinking - reflecteren

Deelnemers delen nieuwe ontwikkelingen en ideeën met elkaar

“Elke leerkracht zal, elk op zijn/haar niveau, stappen gezet hebben in het digitaal groeien”

Sandra De Buck

Directeur Vrije Basisschool De Kap(r)oenen

"Bij Fourcast draait het om meer dan de verkoop van hardware. Ze hebben ons geholpen om de juiste toestellen te kiezen op maat van onze school én hoe de leerkrachten die correct kunnen inzetten."

Stijn Dekelver

ICT-coördinator De Regenboog

“Er ontstaat een wisselwerking tussen de school en leerkrachten enerzijds en Fourcast anderzijds. De trainers reiken ons de handvaten aan vanuit hun ervaring. Wij gaan de ICT dan zinvol inzetten in de klas."

Bart De Rudder

ICT-Coördinator

“Kwaliteitsvolle ICT is een prioriteit binnen onze scholengroep. Om de nodige expertise en ICT-vaardigheid te ontwikkelen, kunnen we een beroep doen op het expertenteam van Fourcast.”

Dorine Feryn

Directeur SG De Zaaier

Fourcast voldoet met voorsprong aan onze wensen als partner die ons kan begeleiden in het ICT-veranderingsproces. Hun expertise en grondige kennis van vakdidactiek en het verloop van leerprocessen op de klasvloer is een geruststellende factor.

Bert Vermaanen

Directeur Schoolorganisatie

Wij hebben van ons project een succesverhaal kunnen maken dankzij Fourcast

Michael Van de Straete

Strategisch adviseur algemeen directeur

Bij de vormingen wordt er echt vanuit de praktijk gewerkt en dat VOEL je. Er is betrokkenheid, empathie en veel geduld voor elke leerkracht.

Bert Vanhauwaert

ICT-coördinator

Helemaal mee met DigCompEdu

Professionele betrokkenheid

Het inzetten van technologie ter ondersteuning van de eigen professionalisering.

Digitale bronnen

Het omgaan en benutten van digitale content voor leren en lesgeven.

Digitaal leren en lesgeven

Het bewust didactische inzetten van technologie in de klaspraktijk.

Evalueren

Technologie inzetten op vlak van assessment.

Ondersteunen

Het versterken en begeleiden van zwakkere leerlingen.

Digitale competenties aanleren

Studenten begeleiden in het verwerven van digitale vaardigheden.

Meer weten over het
DigEduComp-framework?

We schreven een blogpost waarin we dieper ingaan op het framework en de bijbehorende competenties.

Wij staan voor je klaar!

Da's samen leerkrachtiger lesgeven

Contacteer ons team

Klaar om vandaag werk te maken van het onderwijs van morgen? Contacteer ons, zodat we samen kunnen nagaan hoe we jou het beste kunnen helpen.

By clicking “Accept All Cookies”, you agree to the storing of cookies on your device to enhance site navigation, analyze site usage, and assist in our marketing efforts. View our Privacy Policy for more information.