De beginsituatie
In 2017 zijn we gestart met tijd en budget te investeren in de overstap van klassieke computerklassen naar een toestel per leerling. In de eerste fase hebben we zelf keuzes gemaakt inzake technologie (chromebooks) en leidend softwareplatform (Google Workspace). We zijn op zoek gegaan naar een partner die ons kon begeleiden in de transitie naar een "één-op-één project" met expertise in niet alleen ICT change management, maar ook een grondige kennis van onderwijs- en leerprocessen "
De aanpak van Fourcast
Fourcast heeft ons, op basis van ons eigen projectplan, gedurende de hele transitie begeleid op maat. Na het verwerven van enige basiskennis, lag de focus op procesbegeleiding op maat van elke vakleerkracht. Geen aanbod van eindeloos veel mogelijkheden waarbij de vakleerkracht de speld uit de hooiberg moet gaan zoeken, maar een concrete aanpak gefocust op fundamentele processen op onze school: (vak)didaktiek, lesopbouw, evaluatie, differentiatie, individuele leertrajecten ...
Samen digitaal
- Mindshift: We zien een mentaliteitswijziging bij het bestuur en onderwijzend personeel na het hele proces. De fundamentele aanpak van het leerproces is gewijzigd: digitale middelen worden ingezet in elke les en bij elke leerling daar waar het een meerwaarde is.
- Kennis en ervaring delen: Fourcast differentieert zich van anderen door hun diepgaande kennis en ervaring in het onderwijs.
- Met dank aan de begeleiding van Fourcast: Als aanbieder van vakexpertise blijft Fourcast een geprefereerde partner. We combineren onze eigen ervaringen met begeleiding van Fourcast om de digisprong tot een goed einde te brengen.