Bouw een website met Google Sites
In deze workshop leer je moeiteloos een functionele website ontwerpen met Google Sites. Sites biedt een intuïtieve drag & drop-interface, responsief ontwerp en vooraf gedefinieerde thema’s en lay-outs. Je leert hoe je teksten en afbeeldingen effectief inzet, en je ontdek hoe je andere media zoals video's en agenda's naadloos in jouw site integreert. Daarnaast leer je het uiterlijk van je site aanpassen zodat de website aansluit bij jouw doelen en stijl. Je ontdekt hoe je kan samenwerken aan een website en hoe je deze website kan publiceren zodat je boodschap de doelgroep kan bereiken. Of het nu voor school, werk, vrije tijd, familie of sociaal is, Sites is een eenvoudige manier om een website, wiki of portfolio te ontwerpen, beheren en publiceren zonder voorafgaande programmeer- of ontwerpvaardigheden. Je leert de verschillende apps uit de Google-omgeving integreren.
DigCompEdu niveau:
A
Platform:
Focus van de training:
Toepassing
Duur van de sessie:
3u00
Opleidingscode
[GG.A.006]
De kracht van Google Sites in het onderwijs;De websitestructuur;Op weg naar een professionele website: concept;Tips & tricks;Op weg naar een professionele website: publiceren;Je eigen mini-website.
Een duurzame leeromgeving dankzij Microsoft
Haal alles uit de Microsoft tools
We hebben een volledig pedagogisch aanbod ontwikkeld met oog op de oplossingen die de Microsofttechnologie biedt.
Samen met het lerarenteam specifieke aspecten van jullie nieuwe laptops of tools uit Microsoft Office 365 verkennen? Dankzij onze trainingen kan dat!
Hulp nodig? Ons team staat klaar!
Sinds 2022 mag Fourcast zich Global Training Partner van Microsoft noemen. Onze trainers zijn de geknipte experten om jouw school te begeleiden om het meeste uit de leerplatformen en tools van Microsoft te halen.
Na deze opleiding je kennis en vaardigheden verder verdiepen?
Dankzij het online opleidingsplatform Schoolupdate ga je zelfstandig aan de slag met het verkennen digitale tools met behulp van interactieve modules en praktische oefeningen.